• Головна
  • Товариство
  • Творчість
    • Поезія
    • Проза
    • Драматургія
    • Критика та есеїстика
    • Переклади
    • Зав’язь
  • Літпроцес
    • Журнал “Харків. Lit”
    • ЛітReview
    • “Кальміюс”
      • Кальміюс-2018
      • Кальміюс-2017
      • Кальміюс-2016
  • Історія
    • Літературний Харків
    • Постаті
    • Очима культури
  • Наші партнери та друзі
← Презентація нової книги Леоніда Томи
Письменники рідного краю… →

«Нармахнар, Хурина і Мазєнін: комедії і трагедія Миколи Куліша»

Опубліковано в 30 Лис, 2012 Прокоментуй! 2 449 переглядів

Назва виставки, що відкрилася в Харківському літературному музеї, стала своєрідним мотто низки заходів, приурочених до 120-літнього ювілею видатного драматурга в столиці на Лопані. Харківці завбачливо розпочали святкування за три тижні до безпосереднього дня народження Миколи Куліша з тим, щоб інформаційний простір міста таки зафіксував цю важливу дату.

Власне, переїзд до Харкова відіграв важливу роль у становленні автора успішної п’єси «97» і як президента Вільної академії пролетарської літератури, і як – насамперед – реформатора української драматургії, адже саме тут з’явилися «Народний Малахій», «Мина Мазайло» та «Патетична соната». Це неодноразово підкреслювали дослідники літератури й театру на науково-практичній конференції «Микола Куліш: Тексти. Вистави. Інтерпретації», організаторами якої, окрім музею, виступили також Харківська обласна організація НСПУ, кафедра української та світової літератури Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди і Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, а партнерами проведення стали Міжобласне відділення Національної спілки театральних діячів України, Харківський державний академічний драматичний театр імені Т. Шевченка та Будинок актора імені Л. Сердюка. У роботі конференції взяли участь учені з Бердянська, Івано-Франківська, Житомира, Луганська, Полтави і, звичайно ж, Харкова.

Розгортання харківських ювілейних майданчиків 28 листопада охопило кілька локусів, зокрема Літературний музей, Клуб письменників, Будинок актора, будинок «Слово», проте найголовніша сцена того дня була в театрі «Березіль», де йшла вистава «Мина Мазайло» (постановка й режисура Олександра Бєляцького та Анатолія Стародуба).

Борис Ситченко

Микола Куліш

Залишити коментар

Натисніть сюди, щоби скасувати відповідь.

Ви повинні увійти, щоб залишити коментар.

  • Анонси
  • Події
  • Новинки
  • Рецензії
  • Інтерв'ю

Недавні записи

  • Дмитро Щербань. Незламний прокурор (Розщебнувши ґудзики генеральського мундиру прокурора)
  • «Вікно на Хрещатик» з однойменним вальсом із Варшави і харківською передмовою
  • Час відновити справедливість!
  • Все залишається людям
  • Анатолій Стожук: «Головні битви людини проходять у її серці». До ювілею письменника і видавця
  • Рядки з передмістя і Харкова перемогли на поетичному конкурсі в Києві
  • «Так довго не живуть, а я живу». Чорнобилець Віктор Пінченко на творчому вечорі в Мерефі

Позначки

1920-ті роки Marko Robert Stech І. Мироненко Ірина Мироненко Антоніна Тимченко Бобошко Боровий Брюґґен Василь Мисик Віктор Бойко Віктор Тимченко Віталій Квітка Григорій Сковорода Дмитро Щербань Кириченко Ковальова Л. Хворост Леонід Ушкалов Люцина Хворост Марко Роберт Стех Мельників Михайлин Михайло Красиков О. Ковальова О. Тараненко Олександра Ковальова Очима культури Перерва Петро Джерелянський Романовський Сергій Шелковий Сковорода Стожук Супруненко Тома Хворост Шелковий малярство музика поезія поезія національного опору розстріляне відродження сталінізм українська культура українська література
© Усі права застережено
Харків-61002, вул. Чернишевська, 59; (057)700-40-58; електронна адреса: kharkiv.nspu@gmail.com
2012 Сайт Харківської обласної організації Національної спілки письменників України
Підтримка сайту: Андрій Пеляк