• Головна
  • Товариство
  • Творчість
    • Поезія
    • Проза
    • Драматургія
    • Критика та есеїстика
    • Переклади
    • Зав’язь
  • Літпроцес
    • Журнал “Харків. Lit”
    • ЛітReview
    • “Кальміюс”
      • Кальміюс-2018
      • Кальміюс-2017
      • Кальміюс-2016
  • Історія
    • Літературний Харків
    • Постаті
    • Очима культури
  • Наші партнери та друзі
← Презентація книги “Исчезновение” Влада Бондіані
«Ця жертва була потрібна» (Лозова і Крути: ігри в історію без трагізму) →

Курбас у Харкові

Опубліковано в 8 Лют, 2018 Прокоментуй! 2 292 переглядів

Таку назву має безкоштовна виставка в ЄрміловЦентрі (ХНУ імені В.Н. Каразіна, вхід з боку Держпрому), що триватиме до 25 лютого.

Лесь Курбас – режисер нового українського театру європейського масштабу, театру, який спричинив справжній фурор у Харкові. Використовуючи під час постановок кінематографічні, хореографічні, музичні, незвичайні композиційні прийоми, Курбас поглиблює саме поняття театру та розширює межі свідомості актора й глядача.

Микола Куліш читає “Народний Малахій” акторам “Березоля”, по ліву руку від колеги Лесь Курбас

Як зазначено на сайті ЄрміловЦентру (http://yermilovcentre.org/2017/12/24/kurbas-u-harkovi/), “Виставка зосереджуюється на виставах «Народний Малахій» (1928), «Алло на хвилі 477» (1929) та «Мина Мазайло» (1929) в театрі «Березіль» у Харкові. Виставку заповнюють музика, сценографія, костюми, ескізи, афіші, фотографії з вистав та інсталяції. Починаємо із вступом про роботу Леся Курбаса до Харкова. У світовому театрі Курбасові експерименти з кіно належать до найцікавіших ранніх застосовань нових медіа у виставах. Цю роботу він довершить у Харкові, починаючи активно експериментувати з радіо – медіа, що на той час тільки з’являється у широкому вжитку. “Народний Малахій” (1928) представимо унікальним аудіо документом – читанням першої дії п’єси одним із головних акторів постановки Йосипом Гірняком. Цей запис із 1960-их років – перша відома спроба документації постановки Курбаса — була записана у Нью Йорку для радіо програми. Голос Гірняка переносить глядачів в час творення вистави і представляє тему – вхід в урбаністичний простір столиці. Друга представлена харківська вистава це “Алло на хвилі 477” (1929), перший джаз мюзикл в Україні. Нещодавно, куратори знайшли оркестрову партетуру Юлія Мейтуса до цієї вистави. Мейтус написав музику до 13 вистав Березоля і важалося, що вся ця музика була знищена. Ми плануємо записати частини з сучасними музикантами і представити її разом з відтвореною сценографією Вадима Меллера. Ця постановка уявляє можливу українську міську культуру як частину европейських трендів. Для спектаклю «Мина Мазайла» ми здійснимо реконструкцію фантастично-космічної сценографії Вадима Меллера, що розкриває простір для сполучення минулого міщанського з майбутнім. Кожний період творчості Курбаса відзначається інноваціями. Але саме під час праці у театрі «Березіль» у Харкові (1926–1933) Курбас демонструє свою театральну майстерність як один із найкращих режисерів країни та світу. Його постановки формують нове міське урбаністичне українське обличчя Харкова. Курбас співпрацює із художником-авангардистом Вадимом Меллером, створюючи сценографію, яка оживляє простір новою технікою. Композитор «Березоля» тепер Юлій Мейтус, а драматург Микола Куліш. Курбас створив свої постановки з «Березолем» з надзвичайно розмаїтою групою митців з різних куточків України та походжень, аби спільно створити сучасну українську урбаністичну культуру. Головна задача експозиції – продемонструвати саме ті театральні модерністичні інновації, які окреслюють творчість Курбаса та ставлять його в один ряд із найбільш знаними авангардистами першої половини ХХ-го сторіччя. Постать Курбаса відкриває можливості для культурної дипломатії Харкова та України, як виток світових мистецьких трендів.”

 Фото Антоніни Тимченко

Залишити коментар

Натисніть сюди, щоби скасувати відповідь.

Ви повинні увійти, щоб залишити коментар.

  • Анонси
  • Події
  • Новинки
  • Рецензії
  • Інтерв'ю

Недавні записи

  • Дмитро Щербань. Незламний прокурор (Розщебнувши ґудзики генеральського мундиру прокурора)
  • «Вікно на Хрещатик» з однойменним вальсом із Варшави і харківською передмовою
  • Час відновити справедливість!
  • Все залишається людям
  • Анатолій Стожук: «Головні битви людини проходять у її серці». До ювілею письменника і видавця
  • Рядки з передмістя і Харкова перемогли на поетичному конкурсі в Києві
  • «Так довго не живуть, а я живу». Чорнобилець Віктор Пінченко на творчому вечорі в Мерефі

Позначки

1920-ті роки Marko Robert Stech І. Мироненко Ірина Мироненко Антоніна Тимченко Бобошко Боровий Брюґґен Василь Мисик Віктор Бойко Віктор Тимченко Віталій Квітка Григорій Сковорода Дмитро Щербань Кириченко Ковальова Л. Хворост Леонід Ушкалов Люцина Хворост Марко Роберт Стех Мельників Михайлин Михайло Красиков О. Ковальова О. Тараненко Олександра Ковальова Очима культури Перерва Петро Джерелянський Романовський Сергій Шелковий Сковорода Стожук Супруненко Тома Хворост Шелковий малярство музика поезія поезія національного опору розстріляне відродження сталінізм українська культура українська література
© Усі права застережено
Харків-61002, вул. Чернишевська, 59; (057)700-40-58; електронна адреса: kharkiv.nspu@gmail.com
2012 Сайт Харківської обласної організації Національної спілки письменників України
Підтримка сайту: Андрій Пеляк